”Made in Rural”, aproape de final. Cu ce rezultate, la ce a fost bun proiectul

În ediția de astăzi a emisiunii Rural revenim asupra unui subiect abordat cu ceva vreme în urmă – ce rămâne din satul românesc dacă pleacă tinerii, și odată cu ei și forța de muncă.

Acum mai bine de un an și jumătate discutam cu cei de la World Vision despre un program abia lansat – ”Made in Rural”, care își propunea să aducă din nou la viață meserii vechi, odată cu trecerea acestora spre o nouă generație, dar și să ofere o alternativă zonei rurale, pe cale de îmbătrânire și depopulare. Iar datele unor cercetări sociologice recente au dovedit că programul e numai bun pentru ce se întâmplă la sat.

Astfel, în România rurală, 16% dintre persoanele între 18 și 64 de ani își doresc să deschidă o afacere în următorii 2 ani. Dintre aceștia, aproape toți, mai exact 98%, doresc să facă acest lucru în comunitatea în care trăiesc, considerând că, pe termen scurt, reducerea taxelor și acordarea de facilități fiscale la început de drum îi poate susține în acest demers.

Până la această oră, adică aproape de finalul lui, proiectul ”Made in Rural” a oferit servicii de ocupare integrate, a sprijinit mici afaceri și dezvoltarea meșteșugurilor tradiționale pentru mai bine de 2.100 de persoane în peste 40 de comunități rurale din aproape toate regiunile României.

Despre rezultate și ce urmează discutăm în emisiunea de astăzi cu Adrian Secal, manager de proiect ”Made in Rural”.

RURAL - EMISIUNE 30.11.2015 by RFI Romania