Magiunul din prune de Topoloveni

Magiunul din prune de Topoloveni este una dintre puținele, prea puținele mărci românești recunoscute de Uniunea Europeană în domeniul alimentar sau agricol. După Revoluție, Bibiana Stanciulov a vrut să devină om de afaceri. Greu sau nu, a ajuns ca în 2011 să devină proprietara primei firme din România care primește recunoaștere din partea oficialilor europeni, intrând în rândul celor peste 1.000 de produse agricole și alimentare protejate de sistemul de calitate european al denumirilor de origine protejată și indicațiilor geografice protejate.
 
Între timp, magiunul de Topoloveni s-a dovedit pentru Bibiana Stanciulov mai mult motiv de bătălii, procese și contestații. Mai mulți producători români din industria alimentară sunt în dispută cu firma Bibianei Stanciulov și cer anularea mărcii ”Magiun de Topoloveni”, protejată la nivel European. Avocații acestor firme spun că doar printr-o neglijență s-a obținut certificarea brandului ”Magiun de Topoloveni”.

Interesant este că producătorii de anvergură din industria alimentară au sesizat oportunitatea abia după ce magiunul a devenit un brand. Cu mulți bani și cu cu avocați scumpi alături, se pare că ar avea ceva șanse să scoată din piață firma Bibianei Stanciulov.
Nimeni, în afară de cei de la Bruxelles, nu par a-i sta alături, ba chiar încearcă să o dea afară din afacere. Nici statul român nu face ce îi este dat să facă, nici funcționarii, uneori obtuzi, ai instituțiilor care ar trebui să o apere nu mișcă un deget, probabil din comoditate și nu pentru că le-ar plăcea mai mult cifra de afaceri a companiilor concurente, dar neloiale. Așa că Bibiana Stanciulov își ia ca aliat doar pe Cel de Sus. Și așteaptă vremuri mai bune, dar și trezirea din amorțeală a celor cărora le place să se laude cu produsele ei.

Audio: 

Reportaj Topoloveni - 24 aprilie by RFI Romania